Jump to content


Love the Progetto Camos, but ...


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

Just An0maly #1 Posted 12 March 2019 - 10:48 PM

    First lieutenant

  • Players
  • 22616 battles
  • 534
  • [P4NDA]
  • Member since:
    08-13-2017
So, when it first came out the only available camo was the clear coat. Players, knowing they needed the concealment, purchased the clear coat (800 gold for permanent, in my case).

Today, awesome new camos came out for the Progetto. And while purchasing more wasn't "required", I do like to both reward WOTC for the nice work as well as make my tanks slightly more personalized (as allowed by camo). 

Okay, so I don't think WOTC did this to double dip on the camo sales on this tank -- that tin foil hat theory is silly in my book -- but I do think timelines and releases didn't correlate and **** happens. 

Not a huge deal either way, but in the interest of good faith and fairness, perhaps WOTC could issue those initial clear coat purchasers 4 permanent camo vouchers, to offset the loss?

Just an idea - no need to grind on the salt machine over it, but it might be a nice gesture.

Very Classy #2 Posted 12 March 2019 - 10:59 PM

    Major

  • Players
  • 26525 battles
  • 2,567
  • [JOCO]
  • Member since:
    04-24-2014

Interesting. I'll have to check out these camos. Thankfully, I just spent some silver for the clearcoat....

 

No question, I'd be a bit ticked if I had bought permanent clearcoat. 



leedozer #3 Posted 12 March 2019 - 11:44 PM

    Captain

  • Players
  • 35818 battles
  • 1,540
  • [47R]
  • Member since:
    09-05-2014

View PostJust An0maly, on 12 March 2019 - 10:48 PM, said:

So, when it first came out the only available camo was the clear coat. Players, knowing they needed the concealment, purchased the clear coat (800 gold for permanent, in my case).

Today, awesome new camos came out for the Progetto. And while purchasing more wasn't "required", I do like to both reward WOTC for the nice work as well as make my tanks slightly more personalized (as allowed by camo). 

Okay, so I don't think WOTC did this to double dip on the camo sales on this tank -- that tin foil hat theory is silly in my book -- but I do think timelines and releases didn't correlate and **** happens. 

Not a huge deal either way, but in the interest of good faith and fairness, perhaps WOTC could issue those initial clear coat purchasers 4 permanent camo vouchers, to offset the loss?

Just an idea - no need to grind on the salt machine over it, but it might be a nice gesture.

 

this is the thing,when the progetto came out,as you say only clear camo,was brought up in a post with Raibot, she said,and I quote. 

RaiBOT01, on 05 March 2019 - 05:07 PM, said:

 

The tank is premium and cannot be given camo other than clear for the 5% camo value. 

so the info was obviously wrong,as you could put camo on premium tanks,what she should have said was ,camo is not available yet as we haven't added it to the game yet,so if you paid gold for clear camo,wg should let you change to normal camo,hope this helps,try putting a ticket in,you never know.

 



Pit Friend #4 Posted 13 March 2019 - 12:32 AM

    Major

  • Players
  • 31123 battles
  • 16,683
  • [PTATO]
  • Member since:
    07-14-2014
Glad I’ve been waiting for a Camo sale, with all the new patterns coming out now. 

I hope to one day be wealthy enough to be considered eccentric rather than just plain nuts.  


Brass Drag0n #5 Posted 13 March 2019 - 09:04 PM

    Major

  • Beta Tester
  • 31239 battles
  • 3,559
  • Member since:
    01-04-2014
Also, what is with US, USSR and China "Clan" camo's being in the Italian summer camo options?

MoE: Firefly (2), Churchill III (2), KV-5 (2), Pz V/M10​ (2), Tiger 1​ (3)

 

(PS4 - DRAGONxxSWORD)

 


MaxChaos24 #6 Posted 14 March 2019 - 12:15 PM

    Gameplay Expert

  • Administrator
  • 12348 battles
  • 19,421
  • [WGW]
  • Member since:
    09-15-2013

View PostJust An0maly, on 12 March 2019 - 05:48 PM, said:

So, when it first came out the only available camo was the clear coat. Players, knowing they needed the concealment, purchased the clear coat (800 gold for permanent, in my case).

Today, awesome new camos came out for the Progetto. And while purchasing more wasn't "required", I do like to both reward WOTC for the nice work as well as make my tanks slightly more personalized (as allowed by camo). 

Okay, so I don't think WOTC did this to double dip on the camo sales on this tank -- that tin foil hat theory is silly in my book -- but I do think timelines and releases didn't correlate and **** happens. 

Not a huge deal either way, but in the interest of good faith and fairness, perhaps WOTC could issue those initial clear coat purchasers 4 permanent camo vouchers, to offset the loss?

Just an idea - no need to grind on the salt machine over it, but it might be a nice gesture.

 

Hello, please feel free to file a Support Ticket for this. :great:

Just An0maly #7 Posted 14 March 2019 - 12:29 PM

    First lieutenant

  • Players
  • 22616 battles
  • 534
  • [P4NDA]
  • Member since:
    08-13-2017
I'll give it a shot, thanks Max.

Desyatnik Pansy #8 Posted 14 March 2019 - 05:06 PM

    Major

  • Players
  • 94 battles
  • 4,711
  • Member since:
    02-15-2014
Is it just the same 6 Camouflages (2 Winter, 2 Summer and 2 Desert) that we have on PC Or are there unique Italian camouflages available for it? 

I am a PC Player who randomly posts on here sometimes. 


PANDoGGA #9 Posted 14 March 2019 - 08:21 PM

    First lieutenant

  • Players
  • 30139 battles
  • 818
  • [BLAK]
  • Member since:
    07-31-2015

View PostMaxChaos24, on 14 March 2019 - 01:15 PM, said:

 

Hello, please feel free to file a Support Ticket for this. :great:

 

Just a waste of time:

 

Hello Tank Commander!

Thank you for communicating us regarding your concern,

We appreciate your interest with the Ariete Progetto, we understand that you are trying to get back the gold from the purchased camo on the Tank, we are here to explain the situation.

While we value your interest in the camouflage, please note that refund or returning of purchased Camouflage is one of the few actions where we are unable to revert action with. 

Here are some of the actions where player actions that we can reverse
• Gold to Silver or Credits conversions
• Premium Vehicles Restorations (you can request a maximum of 20 premium vehicles on one Exception)
• Consumables purchased using Gold (if not used)
• Garage Slot, Ports or Hangers
• Purchase of Premium Time (must not have any battles played)
• Unused Premium Vehicles

We hope that we are able to explain the situation to you.

If you have other questions, please do not hesitate to contact us back. Also, you can check other relevant information in our WoT Player Support Page.

Cheers to more success in the Battlefield!

Best Regards,


 

 

 

 

 


MaxChaos24 #10 Posted 14 March 2019 - 09:11 PM

    Gameplay Expert

  • Administrator
  • 12348 battles
  • 19,421
  • [WGW]
  • Member since:
    09-15-2013

View PostPANDoGGA, on 14 March 2019 - 03:21 PM, said:

 

Just a waste of time:

 

Hello Tank Commander!

Thank you for communicating us regarding your concern,

We appreciate your interest with the Ariete Progetto, we understand that you are trying to get back the gold from the purchased camo on the Tank, we are here to explain the situation.

While we value your interest in the camouflage, please note that refund or returning of purchased Camouflage is one of the few actions where we are unable to revert action with. 

Here are some of the actions where player actions that we can reverse
• Gold to Silver or Credits conversions
• Premium Vehicles Restorations (you can request a maximum of 20 premium vehicles on one Exception)
• Consumables purchased using Gold (if not used)
• Garage Slot, Ports or Hangers
• Purchase of Premium Time (must not have any battles played)
• Unused Premium Vehicles

We hope that we are able to explain the situation to you.

If you have other questions, please do not hesitate to contact us back. Also, you can check other relevant information in our WoT Player Support Page.

Cheers to more success in the Battlefield!

Best Regards,

 

Will look into it, thanks. 

BoereJack #11 Posted 14 March 2019 - 10:32 PM

    Major

  • Players
  • 33082 battles
  • 3,132
  • [XRM]
  • Member since:
    01-20-2016

View PostMaxChaos24, on 14 March 2019 - 09:11 PM, said:

 

Will look into it, thanks. 

 

well i just had the same generic reply as above.... hope you can help.

 

did the same thing, 800 gold for transparant camo, and a few days later all of a sudden we have options for actual camos...9


 My Youtube Channel Filled With WOT PS4 Gameplay: https://www.youtube....FnoS605ne-GYwiA

3 MARKED TANKS:

SNAKEBITE, T21, SP1C, LYCAN, T-54 LWT


KilroyWasHere17 #12 Posted 14 March 2019 - 10:52 PM

    Captain

  • Players
  • 14437 battles
  • 1,027
  • Member since:
    07-11-2015

View PostMaxChaos24, on 14 March 2019 - 07:15 AM, said:

 

Hello, please feel free to file a Support Ticket for this. :great:

Nevermind should have read the rest of the responses thought they were actually going to give us some vouchers.



wookieogre #13 Posted 14 March 2019 - 11:32 PM

    Private

  • Players
  • 16869 battles
  • 7
  • [VH]
  • Member since:
    02-14-2014

Yeah, I was essentially told to take a long walk off a short pier as well.

Max, i don't think customer support and you are on the same page here mate.

I asked about a credit to use the non-clear camo types and they are still telling customers you can't get non-clear camo on the progetto ??

id - 117774128

ID 117774128: Camouflages

 

" Hello Tank Commander,

Thank you for reaching us here at Wargaming Support.

We understand that you are inquiring about the clear camouflage of the tank.

Sadly, you are unable to choose a pattern for each camouflage variation as this is intended.

If you have more questions, please feel free to contact us again.

Have a good day and good luck on the battlefield!

 Tank Commander,

ID 117774128: Camouflages


Thank you for reaching us here at Wargaming Support.

We understand that you are inquiring about the clear camouflage of the tank.

Sadly, you are unable to choose a pattern for each camouflage variation as this is intended.

If you have more questions, please feel free to contact us again.

Have a good day and good luck on the battlefield!

Kind regards,

Edited by wookieogre, 14 March 2019 - 11:42 PM.


Just An0maly #14 Posted 14 March 2019 - 11:42 PM

    First lieutenant

  • Players
  • 22616 battles
  • 534
  • [P4NDA]
  • Member since:
    08-13-2017

Yeah Max, I think some alignment may be required brother -- sorry to drop another smoker on your plate. If it's that big a deal, at least as it concerns my purchase, don't sweat it. But I do think 4 permanent camo vouchers would be a classy move by WOTC if possible to those affected.

Cheers

 



AJH387 #15 Posted 15 March 2019 - 02:03 AM

    Major

  • Players
  • 13555 battles
  • 2,082
  • [HLCAT]
  • Member since:
    12-10-2014
I got denied as well. Not exactly pleased, considering the circumstances and what we were told (the it could only be equipped with clear)

PANDoGGA #16 Posted 15 March 2019 - 05:37 AM

    First lieutenant

  • Players
  • 30139 battles
  • 818
  • [BLAK]
  • Member since:
    07-31-2015
 

View PostMaxChaos24, on 14 March 2019 - 10:11 PM, said:

 

Will look into it, thanks. 

Got a refund now:

 

Hello Tank Commander,

Thank you for coming back to us. To further assist you with your concern, since we are unable to switch camouflages, we did a refund for the transparent camouflage that you purchased.

Please check your account for the 800gold that you spent when you purchased the said camouflage.

If you have more questions, please feel free to contact us again.

Have a good day and good luck on the battlefield!

Best regards,

 

 

Thanks Max


 

 

 

 

 


TroipP #17 Posted 15 March 2019 - 09:42 AM

    Sergeant

  • Players
  • 25754 battles
  • 129
  • [-BWP-]
  • Member since:
    02-26-2016
All hail the Max! And I knew Chaos is the most powerful factor in the universe... :B

MaxChaos24 #18 Posted 15 March 2019 - 10:20 AM

    Gameplay Expert

  • Administrator
  • 12348 battles
  • 19,421
  • [WGW]
  • Member since:
    09-15-2013

View PostBoereJack, on 14 March 2019 - 05:32 PM, said:

 

well i just had the same generic reply as above.... hope you can help.

 

did the same thing, 800 gold for transparant camo, and a few days later all of a sudden we have options for actual camos...9

Thanks, will look into it. 

View Postwookieogre, on 14 March 2019 - 06:32 PM, said:

Yeah, I was essentially told to take a long walk off a short pier as well.

Max, i don't think customer support and you are on the same page here mate.

I asked about a credit to use the non-clear camo types and they are still telling customers you can't get non-clear camo on the progetto ??

id - 117774128

ID 117774128: Camouflages

 

" Hello Tank Commander,

Thank you for reaching us here at Wargaming Support.

We understand that you are inquiring about the clear camouflage of the tank.

Sadly, you are unable to choose a pattern for each camouflage variation as this is intended.

If you have more questions, please feel free to contact us again.

Have a good day and good luck on the battlefield!

 Tank Commander,

ID 117774128: Camouflages


Thank you for reaching us here at Wargaming Support.

We understand that you are inquiring about the clear camouflage of the tank.

Sadly, you are unable to choose a pattern for each camouflage variation as this is intended.

If you have more questions, please feel free to contact us again.

Have a good day and good luck on the battlefield!

Kind regards,

Check your ticket again. :great:

View PostAJH387, on 14 March 2019 - 09:03 PM, said:

I got denied as well. Not exactly pleased, considering the circumstances and what we were told (the it could only be equipped with clear)

Thank, will look into it. 

View PostPANDoGGA, on 15 March 2019 - 12:37 AM, said:

 

Got a refund now:

 

Hello Tank Commander,

Thank you for coming back to us. To further assist you with your concern, since we are unable to switch camouflages, we did a refund for the transparent camouflage that you purchased.

Please check your account for the 800gold that you spent when you purchased the said camouflage.

If you have more questions, please feel free to contact us again.

Have a good day and good luck on the battlefield!

Best regards,

 

 

Thanks Max

Glad to hear. :great:



Just An0maly #19 Posted 15 March 2019 - 10:36 AM

    First lieutenant

  • Players
  • 22616 battles
  • 534
  • [P4NDA]
  • Member since:
    08-13-2017
Okay, sent a ticket -- fingers crossed.

 

Akumahito #20 Posted 15 March 2019 - 11:53 AM

    Staff sergeant

  • Players
  • 17513 battles
  • 329
  • [F-BAR]
  • Member since:
    06-19-2017

Suprised to see I got a refund as well, but did not get an email notification about a customer support ticket update.  Almost seems there's a new ticket created saying they fixed.

 

Thanks Max






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users